Om te komen tot een gedegen (marketing) plan wordt ‘afhankelijk van de vraag’ via een intake gesprek de volgende informatie in kaart gebracht:
- Missie en visie van uw organisatie
- Diensten en/of producten die u aanbiedt
- Onderscheidend vermogen ten opzichte van uw concurrent
- Doelgroep, ofwel wie is uw meest interessante doelgroep waarop u zich wilt richten
- Welke marketingmiddelen worden reeds ingezet
Wanneer deze informatie inzichtelijk is gemaakt, wordt dit uitgewerkt in een plan. Op basis van de verkregen informatie wordt een strategie uitgewerkt, waar vervolgens een middelenmix uit voort vloeit en waar een tijdspad aan wordt gekoppeld.
Indien er nog onvoldoende informatie bekend is over de doelgroep dan wordt in overleg gekeken hoe we meer informatie kunnen vergaren over de doelgroep. Denk hierbij aan doelgroeponderzoek.
Conceptplan
Wanneer het conceptplan gereed is, wordt deze met u besproken. Waar nodig worden aanpassingen doorgevoerd om te komen tot een definitief plan, waarmee u aan de slag kunt. U ontvangt hiermee concrete handvatten om aan de slag te gaan met uw vraagstuk. MP-advies verwerkt de informatie uit het intakegesprek in een conceptplan. Deze wordt met u besproken en wenselijke aanpassingen worden doorgevoerd. Vervolgens ontvangt u een definitief plan, welke concrete handvatten bevat om aan de slag te met uw vraagstuk.
Uitvoering plan
Indien gewenst kan MP-advies zowel advies uitbrengen als deze begeleiden of volledig voor u uit handen nemen. Wilt u graag een professional laten kijken naar uw marketingvraagstuk? Neem dan vrijblijvend contact op.